2020.18.2.0 AD/CA

Una nova manera de mesurar l'eficiència

WLTP. Un nou estàndard.

El nou procediment d'assaig de vehicles lleugers harmonitzat a nivell mundial mesura el consum de combustible i emissions de CO2.

Marc jurídic

La part legal.

La UE va establir un període durant el qual s'havien d'aplicar tots els canvis legals i tècnics. La 1a llei del WLTP es va crear per començar a introduir aquests canvis.

Ara, el següent pas cap a la consolidació del WLTP a Europa és la 2a llei del WLTP, que modifica la Directiva 2007/46/CE de Parlament Europeu i el Reglament (CE) 692/2008 de la Comissió i el Reglament (UE ) 2017/1151 de la Comissió de Consell.

La 2a llei de l'WLTP entra en vigor l'01.01.19 per als nous vehicles i el 01.09.2019 per a tots els vehicles. Inclou la regulació de nous conceptes tècnics i actualitzacions per a l'assaig, com les emissions en condicions reals de conducció (RDE), l'assaig d'evaporació (EVAP), la conformitat en circulació (ISC) i el monitoratge de l'consum de combustible (FCM) , que s'expliquen tots en aquest document, així com una altra informació rellevant sobre el que implica el WLTP.

Anàlisis detallada

Factors que afecten a l'assaig.

Aerodinàmica

Els cotxes amb més resistència a l'aire necessiten més combustible. Com més aerodinàmic, menor és la seva resistència a l'aire. Els petits canvis en l'aerodinàmica poden afectar la seva eficiència a llarg termini.

Resistència al rodament dels pneumàtics

Al conduir, la resistència al rodament redueix l'eficiència mitjançant la deformació dels pneumàtics. Per això és important dissenyar pneumàtics que siguin el més eficients possible.

Massa

Les coses pesades requereixen més energia per moure. Com més lleuger és el cotxe, menys combustible consumeix. Podem dir que lleugeresa és igual a eficiència i millora el maneig del cotxe.

Aerodinàmica

Els cotxes amb més resistència a l'aire necessiten més combustible. Com més aerodinàmic, menor és la seva resistència a l'aire. Els petits canvis en l'aerodinàmica poden afectar la seva eficiència a llarg termini.

Resistència al rodament dels pneumàtics

Al conduir, la resistència al rodament redueix l'eficiència mitjançant la deformació dels pneumàtics. Per això és important dissenyar pneumàtics que siguin el més eficients possible.

Massa

Les coses pesades requereixen més energia per moure. Com més lleuger és el cotxe, menys combustible consumeix. Podem dir que lleugeresa és igual a eficiència i millora el maneig del cotxe.

Un estàndard més alt

Què necessites saber.

Es tracta de precisió i rellevància. El mateix assaig s'aplica a moltes rutes diferents, a tot el món. És un dels canvis més grans en la indústria automobilística.

Rendiment

Cicles de conducció més realistes

Procediment

Configuració i anàlisi del vehicle més estrictes

Complert

Té en compte l'equipament opcional

Precisió

Temperatures més precises

Procediments de l'assaig

L'assaig WLTP explicat.

Emissions en condicions reals de conducció (RDE)

Mesura d'emissions contaminants (NOx i partícules en suspensió (PM)) al banc de proves i en funcionament real durant la conducció per carretera.

Assaig d'evaporació (EVAP)

L'assaig de pèrdues per respiració del dipòsit de combustible en càmeres d'assaig estanques mesura les emissions del dipòsit i components propers al motor en un assaig de 48 hs.

Monitorització de l'consum de combustible (FCM)

La desviació dels valors de l'assaig WLTP entre el banc de proves i la lectura del vehicle (FCM) no ha d'excedir un màxim del 5%.

Conformitat en circulació (ISC)

Ampliar les condicions d'assaig del WLTP provant vehicles usats amb al menys 15.000 km i 6 mesos (màx. 100.000 km i 5 anys).

Emissions en condicions reals de conducció (RDE)

Mesura d'emissions contaminants (NOx i partícules en suspensió (PM)) al banc de proves i en funcionament real durant la conducció per carretera.

Assaig d'evaporació (EVAP)

L'assaig de pèrdues per respiració del dipòsit de combustible en càmeres d'assaig estanques mesura les emissions del dipòsit i components propers al motor en un assaig de 48 hs.

Monitorització de l'consum de combustible (FCM)

La desviació dels valors de l'assaig WLTP entre el banc de proves i la lectura del vehicle (FCM) no ha d'excedir un màxim del 5%.

Conformitat en circulació (ISC)

Ampliar les condicions d'assaig del WLTP provant vehicles usats amb al menys 15.000 km i 6 mesos (màx. 100.000 km i 5 anys).

Preguntes freqüents.


El NEDC ( "Nou Cicle de Conducció Europeu") es refereix a un assaig realitzat en un banc de proves que s'ha utilitzat a tot Europa des de 1992 per mesurar les emissions d'escapament i el consum de combustible dels turismes i vehicles comercials lleugers.

El NEDC ha estat substituït pel WLTP (procediment d'assaig de vehicles lleugers harmonitzat a nivell mundial). El nou mètode té per objecte mesurar el consum d'un vehicle de forma més realista i es basa en un cicle d'assaig modificat amb especificacions d'assaig més estrictes.

A més del WLTP, les emissions a Europa es determinen d'acord amb el procediment d'assaig RDE (emissions en condicions reals de conducció) mitjançant la realització de mesuraments en carretera.

Mentre que el WLTP utilitza 30 minuts en un dinamòmetre de xassís sota condicions estandarditzades, el RDE es porta a terme en carreteres públiques. En el mesurament RDE, s'utilitza una barreja de rutes amb acceleració i desacceleració aleatòria, que dura entre 90 i 120 minuts.

Des de setembre de 2017, la transició a WLTP i RDE ha estat gradual. A partir de setembre de 2018, el procediment d'assaig WLTP és obligatori per a tots els vehicles acabats de matriculats, així com la limitació de nombre de partícules (PN) en RDE. A partir de setembre de 2019, és obligatori un valor límit addicional de RDE per als òxids de nitrogen (NOx) en totes les noves matriculacions.

Els valors determinats pel mètode d'assaig WLTP tenen per objecte reflectir de manera més realista el consum i les emissions CO2 i de gasos d'escapament. Això pot significar que els vehicles amb motors de combustió interna han de reportar un major consum de combustible i emissions de CO2. L'elecció individual del motor i de l'equipament opcional també afectarà l'estalvi de combustible i als nivells de CO2. Depenent de la legislació nacional, això també pot donar lloc a un augment dels impostos sobre les emissions de CO2.

A partir de setembre de 2018, tots els models de SEAT es convertiran successivament a el procediment d'assaig WLTP.

Ofertes

Ofertes

Prova el teu SEAT

Prova el teu SEAT

Reserva Cita Taller

Reserva Cita Taller

Contacta'ns

Contacta'ns